Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

30 mars 2014

Kilometrar mot kilometrar

Jag har räknat. Jag gillar statistik. Gillar att vända och vrida på siffror och använda dem till olika saker.

Det jag räknat på den här gången är mina barnvagnspromenader. Jag har kommit fram till att som allra minst har jag gått 6,5km om dagen. Sedan kanske oktober-november förra året. Minns inte riktigt när bustrollet slutade sova inomhus på dagtid.

Förmodligen har jag gått ganska mycket mer, eftersom de framräknade 6,5km är det allra minsta jag gått. Vissa dagar har jag varit uppe i närmare två mil. Hursomhelst. Hittills i år ger det totalt 585 promenerade kilometrar, januari till mars. Det måste man ju kunna använda till något.

Löpkilometrar, tänker jag. Om jag kan skrapa ihop lika många springkilometrar under 2014 som jag samlat ihop promenadkilometrar under ett kvartal som föräldraledig så skulle jag faktiskt vara ganska nöjd. Det får bli en plan. Eller en ambition. Eller kanske bara en dröm. Något att sträva mot i alla fall. Hittills finns bara ca 30 springkilometrar på kontot, inklusive dagens solskensrunda.

Idag blir det både spring och promenad. Foto: M. Eklund


Fint springväder idag! Foto: M. Eklund

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Anonymous Snorkkis sa...

Låter som en bra plan för en statistiknörd! Och vilket väder denna helg. Så härligt att jag bytte löparkilometer mot promenadkilometer (ink. picnic) för att ha en ursäkt att vara ute längre.

30 mars 2014 kl. 14:56  
Anonymous Anonym sa...

Åh, en löparskuggis!
Det där med siffror har jag aldrig riktigt begripit mig på, men har förstått att de små krumelurerna kan funka suveränt som motivation och inspiration för andra.. Och det är ju hur bra som helst! Lycka till med kilometersamlandet!

30 mars 2014 kl. 20:57  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Jo, det är ju en fördel med prommisar förstås, man får mer friskluft!

4 april 2014 kl. 18:27  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Vi får se hur det går, kanske får skaffa nån nedräknare också, så jag vet hur jag ligger till och slipper mastodontlångpass på nyårsafton...

4 april 2014 kl. 18:28  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida