Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

27 oktober 2013

Pulsigt styrkenytt

Det händer inte så mycket på min träningsfront känns det som. Det blir liksom inte så många tillfällen i veckan som jag känner att jag faktiskt tränar. Eller tar mig tid att träna sammanhängande. Och promenader är ju inte så spännande i längden, även om de blir långa både tids- och kilometermässigt.

Men i förra veckan fick jag ett nytt, kortare men pulshöjande, styrkepass. Riktigt skojigt faktiskt. Och väldigt praktiskt eftersom det kan göras både hemma och på gymmet. Kräver bara hantlar och pilatesboll. När jag körde igenom det hittade jag bara 2kg-hantlarna, så vissa av övningarna blev inte så tunga direkt. Men träningsvärk fick jag ändå. Mest av pulshöjarna som var inlagda mellan styrkeövningarna. Typ mammaburpees, grodhopp utan hopp och sånt. 

Men nästa gång ska jag nog rota fram lite tyngre resurser, även om dessa godingar gjorde träningspasset rätt behagligt. Men behagligt ska det ta och bli slut på, hur ska man annars bli starkare?

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida