Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

30 juni 2013

Helt ok ryggpass

Idag hade jag nypremiär för "riktigt" träningspass. Lill-skrutten blir en månad så det kändes på nåt sätt passande. Även om främsta anledningen var att jag kände att det verkligen behövdes en genomkörare för min stackars rygg som får utstå en del luriga amningspositioner och bära-bebis-ställningar för tillfället. Risken är fortfarande överhängande för nackspärr men jag tror jag motat Olle i grind åtminstone lite.

Ryggen bjöds på tre set av:

-Bäckenlyft
-Bäckenlyft med bensträck
-Ryggresningar
-Sittande låg rodd med gummiband
-Sittande hög rodd med gummiband

Därefter blev "desserten" för den arma ryggen lite rörlighet:

-Ryggflex
-Ryggvridningar
-Katt-och-ko

Även om ryggen som sagt känns ansträngd ibland så är jag tacksam för det baksidefokus jag hade under graviditeten. Belastningen känns av betydligt mindre än jag väntat mig. Tack kroppen för det!

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida