Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

25 maj 2013

Vecko- och månadssummering

Det har redan blivit den 25:e igen, så det är dags att summera mina transportkilometrar. Två månader av tre gjorda nu och det har som väntat inte blivit jättemånga kilometrar till fots. Det tar liksom emot att gå till fots nu. Är en hel del extrakilon att bära på och det stramar på alla möjliga ställen. Men förhoppningsvis tittar krabaten ut snart och gör det utan några men för sig själv och sin mamma, så kan det bli lite fler kilometrar för mamman den sista månaden.

Den senaste månaden samlade jag i alla fall ihop dryga 41 km så antalet kilometrar har inte sjunkit så vansinnigt mycket som jag trodde jämfört med första månaden. Även om jag ska erkänna att det är betydligt enklare att ta cykeln för att motionera eller transportera sig just nu...

Kan också summera första veckan utan jobb som styr träningstillvaron och som jag misstänkte så är det ju mycket lättare att få till lite motion/aktivitet/träning när man inte behöver lägga det vissa tider utan kan ta det direkt efter den sköna tuppluren när man är lite pigg! Inte helt fel faktiskt, och jag inser verkligen fördelen för de som kanske har ett jobb där man också kan styra sina tider själv och göra samma sak lite oftare. Ja, med träningen alltså, inte tupplurarna kanske så mycket...

Summerar träningen den här första hemmaveckan med:
  • Ett timmeslångt yogapass
  • Ett styrkepass (och kanske ett till imorgon)
  • Tre gravidpromenader
  • En ordentlig cykeltur och några kortare
Snitt på minst 30min aktivitet per dag är redan uppnått den här veckan och även om jag känner mig kolossalt tung nu så märks det att kroppen ändå mår bra av att röra sig. Kroppsfunktionerna fungerar liksom bättre och jag inbillar mig att den något bristfälliga sömnen ändå blir lite bättre av fysisk aktivitet och frisk luft.

Cykeltur på landet. Foto: M. Eklund

Motlut upp mot Ljungs kyrka. Foto: M. Eklund

Foto: M. Eklund

Dagens promenad gick till Olstorp och målgången av första upplagan av Vretabiken. Foto: M. Eklund

Utsikt från en bänk i Olstorp. Foto: M. Eklund

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida