Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

18 februari 2013

RawBite

Tänkte tipsa om ett rätt smidigt mellanmål (eller kanske snarare nödmål...). Just nu som gravid är jag ju lite extra hungrig titt som tätt och det är inte alltid det är smidigt att ha med sig yoghurt och flingor eller frukt. Man måste ju dessutom komma ihåg att köpa dessa färskvaror för att kunna ha dem med sig... Därför är energikakor på sätt och vis bra, eftersom de håller sig längre än både frukt och yoghurt och man kan köpa på sig ett lager. Även om energikakor också är ganska skojiga att göra själv. Men om man nu inte vill det.

Så är RawBite faktiskt ett rätt bra alternativ.

Foto: M. Eklund

Bara frukt och nötter som ingredienser, och möjligtvis kakao, vaniljpulver eller kryddor. Inget mer. Inga konstiga tillsatser. Cashew-varianten som var en av de jag köpte, innehåller t ex bara cashewnötter och dadlar. Två ingredienser liksom. Hur ofta ser man det på en liknande produkt? Har aldrig hänt mig tidigare i allafall.

De är ganska små, så man blir inte jättemätt av dem, men man klarar sig definitivt över värsta hungerattacken eller suget, tills man har möjlighet att inta något rejälare. Goda tycker jag, eftersom de inte är alltför sockersöta (de innehåller ju inget tillsatt socker!), men kan tänka mig (baserat på vad jag fått för reaktioner på mina hemgjorda energikakor ibland när jag bjudit någon) att man tycker de är för "osöta" om man gillar saker som är sådär söta så det killar bakom öronen.

Jag sprang på mina på hälsokostaffären inne i stan och var tvungen att köpa några och testa, men de finns billigare och i fler smaker på t ex Bodystore.

Etiketter: , ,

4 kommentarer:

Anonymous Sofia - ett bättre du sa...

Brukar också köpa dem ibland... de är ju perfekta om man inte har något annat till hands och supersmidiga att ta med i väskan.

19 februari 2013 kl. 12:37  
Anonymous Ingmarie sa...

Fina de där. jag gillar Flap jaks också. Men smäller jag i mig en sån orkar kag inte äta "riktig" mat sen. :-O

22 februari 2013 kl. 05:36  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Ja, precis, och inte för stora.

22 februari 2013 kl. 08:39  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Jo, flap jacks är lite mastigare :-) Fast maten skulle nog gå ner ändå, i allafall här, hehe.

22 februari 2013 kl. 08:40  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida