Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

2 februari 2013

8830 m

Man skulle kunna tro att det är bergsbestigning jag ägnat mig åt. Snudd på det här berget, om det hade varit fråga om meter över havet.






Men det var det inte. Utan meter längs med havet... Resultatet av dagens powerwalk. Lite längre än tänkt, jag minns rundan som kortare, men det gjorde inget. Friskluft har ingen dött av! Första gången på flera månader som jag kunnat förflytta mig så långt enbart av egen kraft (ja, om man bortser från motionscyklandet då). Lycka!


Etiketter: , ,

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Oj, nästan nio kilometer är en ordentlig promenad. Härligt!
Appropå yoga. Gravidyoga är ju inte aktuellt för mig just nu, men däremot skulle jag gärna testa en "vanlig" yoga-dvd. Något tips?
Har testat yoga på F&S. Skönt, men jag tror att kag skulle ha lättare att slappna av i hemmets lugna vrå.

2 februari 2013 kl. 19:46  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Jag har inte testat så många "gym-yoga"-varianter, men de jag testat har varit ok men inte jättebra. Gillar bättre specialicerade yoga-kurser, med ordentligt utbildade lärare. En DVD jag testat och gillar är Josephine Selanders Våga Yoga. Lugn och skön, även om det blev en del krumma kor för mig i början ;-) Annars tycker jag Veckans gratispass på Yogatoday.com brukar funka bra, förutom de veckor de har avancerade pass som gratis, då blir det för mycket veckla-ihop-sig-och-stå-på-huvudet...

3 februari 2013 kl. 19:50  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida