Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

11 januari 2013

Varför har folk börjat gå på gymmet utan skor?

Tränar man inte så hårt har man ju desto mer tid/fokus på att observera folket som är där. Sedan en tid tillbaka har fler och fler börjat gå utan skor när de styrketränar. Ibland i strumplästen (oftast de ganska taniga killarna), ibland helt barforta (övervägande äldre män). Varför?

Visst, det råder "barfotatrend" inom löpning, men styrketränandes på gymmet?? För mig känns det mest lite snudd på äckligt. Jag tänker på fotsvampar, vårtor och annat som kan börja sprida sig. Förvisso har jag skorna på och riskerar väl inte att få det, men de som inte har det? Jag kan faktiskt inte komma på vad det skulle fylla för syfte... Och varför är det bara manliga individer som anammat denna "trend"?

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Anonymous Sofia - ett bättre du sa...

När jag tränar hemma kör jag nästan alltid barfota på en yogamatta, men det är ju hemma det :). För det är faktiskt himla skönt att träna barfota. På gymmet skulle jag aldrig göra det, usch och fy vad äckligt. Och väldigt respektlöst mot andra tycker jag!

12 januari 2013 kl. 14:15  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Jamen precis! Jag älskar att VARA barfota, hemma, eller ute i trädgården. Men på gymmet?? Nä, inget för mig i allafall.

12 januari 2013 kl. 15:02  
Anonymous Ingmarie sa...

Har de inte ens sockar? Eller flipflops?Jag tänker mest på olycksrisken.

12 januari 2013 kl. 21:51  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Vissa har inte det, vissa har strumpor. Jag vill mest förstå varför, vad är syftet liksom?

13 januari 2013 kl. 19:08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida