Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

16 juni 2015

Drömträning

Det finns en hel del saker som skulle kunna platsa i ett antal av de ämnen som är kvar i den här bloggutmaningen. Så det gäller att fokusera, prioritera och tänka till, känner jag.

Drömträning, det är för mig något som jag nästan bara kan drömma om. Som känns lite ouppnåeligt och förmodligen inte är så sannolikt att det kommer att hända. Det skulle faktiskt kunna vara många saker. Till exempel en spring-resa till New York Marathon med ett helt gäng skojiga springnördar. Hur stor är sannolikheten att jag:

1) klarar att springa marathon på asfalt inom rimlig framtid
2) lyckas få en startplats i New York Marathon
3) har haft tid att träna så mycket att jag faktiskt kan njuta av både att springa marathon och av att hänga med på de obligatoriska springsightseeingturerna
4) någon gång prioriterar mig själv så högt att jag faktiskt skulle unna mig både resan och träningsutrymmet, utan att ha dåligt samvete för att jag lämnar resten av familjen hemma och gör något bara för mig
5) faktiskt tar mig i kragen för att någon gång kunna nå en sådan dröm


New York en annan gång. Långt ifrån marathon. Foto: privat
Lite relaterat, men med en helt annan inriktning, är något som också skulle kunna klassas som drömträning. Upplevelsebaserad löpning i underbar miljö. Vilken dröm! Inte lika ouppnåeligt som marathon-drömmen, men ändå ganska svårnåbar just nu. Livspussel deluxe gör att det nog inte blir i år i allafall. Men drömma går ju!

Sedan drömmer jag även om andra saker, men tror jag begränsar mig så här. För den här gången!

Detta inlägg är en del av bloggutmaningen #uppochhoppaijuni

Etiketter: , , ,

4 kommentarer:

Anonymous Träningsblogga - Ida sa...

Aaah! New York marathon. Bra dröm! Drömmer om samma!

16 juni 2015 kl. 08:41  
Blogger Unknown sa...

Bra dröm! NY verkar så himla kul!

16 juni 2015 kl. 09:29  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Drömma bör man! Är rätt avis på din stundande NY-resa måste jag säga! Får njuta via din blogg istället :-)

21 juni 2015 kl. 13:04  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Det ÄR kul! Där finns nog något för alla tror jag.

21 juni 2015 kl. 13:05  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida