Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

26 december 2014

Mitt 2014

Jag är egentligen inte så mycket för sådana där frågelistor som man ser här och var, men denna som jag hittade hos Emma var lite kul ändå, och ger ganska bra utrymme för att summera året, vilket jag i år känner extra behov av eftersom det varit ganska turbulent, och jag faktiskt har svårt att riktigt minnas vad som hänt. 

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?  
Blev chef.  Var på bloggträff x2. Började jobba igen efter föräldraledighet. Skolade in på dagis. Slutade jobba övertid enbart för att verka duktig i andras ögon (även om jag nog fortfarande är lite för snäll på jobbet). Började yoga varje dag. Och säkert en hel del annat.
Genomdrev du någon stor förändring? 
Nej, ingen sådär markant. Mer många små stegvisa förändringar.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?  
Ja, några stycken. 
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? 
1 april när jag började jobba igen. Det var tuffare än jag trodde, mentalt.
Dog någon som stod dig nära? 
Nej, tack och lov!
Vilka länder besökte du?
Tror faktiskt inte jag varit utanför Sveriges gränser...
Bästa köpet? 
Har ju försökt att konsumera mindre, och lyckats ganska bra med det. Men kanske mina nya Inov-8 X-talon. Eller dunjackan jag köpte förra vintern - alldeles lagom tjock.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Den som gör mig glad varje dag är mitt lilla bustroll! Sedan har jag fått så mycket mer pepp via sociala medier i år än vad jag hade förväntat mig, det gör mig också glad.
Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015?  
Sinnesfrid. Kontinuerlig nattsömn. Tid att träffa vänner och vänner som har tid att träffas.
Vad önskar du att du gjort mer? 
Fångat dagen. Upplevt livet. Fokuserat på det positiva.
Vad önskar du att du gjort mindre? 
Oroat mig. Över min och andras hälsa. Över min egen förmåga och plats i tillvaron.
Favoritprogram på TV?  
Har i princip inte tittat på TV. Bara sporadiskt på paddan. Mästarnas mästare och I huvudet på Gunde Svan. Typ. 
Bästa boken du läste i år?  
Hmm... Böcker... "Yoga när som helst, var som helst" kanske. Eller "Med känsla för barns självkänsla". Kan inte minnas att jag läst så många böcker. Tyvärr. Boktips mottages gärna!
Största musikaliska upptäckten?  
Johan Goding kanske. Lyssnar annars mest på radiomusik. Och barnvisor. Vipp på rumpan-affären är poppis här.
Vad var din största framgång på jobbet 2014? 
Att jag bytte jobb kanske. Eller, byter. Jag kommer ju inte vara färdigbytt förrän 1 januari. Blev skördad (vilket hemskt begrepp!) i talangprogrammet i och med att jag nu blir chef och ska starta en helt ny avdelning.
Största framgång på det privata planet? 
Vet inte om jag mäter framgångar där. Att jag överlevt med tidvis mycket bristfällig sömn? Att jag prioriterat träning framför en hel del annat?
Största misstaget? 
Att gå med på en 50/50 lösning i TVÅ månader när jag skulle byta jobb, samtidigt som cancer drog in i familjen igen, och sömnbristen började bli värre här hemma. Men det som inte dödar härdar ju, sägs det.

Att anlita en opålitlig städfirma. RUT for ut illa kvickt, tyvärr...
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare, helt klart. I allafall generellt sett. För samtidigt har jag haft mycket små glädjeämnen som lyst upp. Men minnesbilden säger ledsen. Alldeles för mycket ledsen.

Vad spenderade du mest pengar på?
Barnet. Och mat, tror jag. Alltid hungrig!

Något du önskade dig och fick?
De skönaste tights jag nånsin provat.

Något du önskade dig och inte fick?
Sömn i mängder. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Var föräldraledig och åt chokladbiskvi. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ujuj, var ska jag börja? Mindre cancer. Mer sömn. Mer glädje. Mer vänskap. 2014 går tyvärr inte till historien som något superår.

Vad fick dig att må bra? 
Min familj. Träning. Att vara utomhus. God mat.

Vem saknade du?
Mina vänner. Stressade småbarnsföräldrar har ju inte så ofta tid att ses.

De bästa nya människorna du träffade? 
Personalen på Lill-trollets förskola. De är riktigt bra!

Mest stolt över? 
Att jag börjar känna mig stark igen. Att jag inte brutit ihop under den tunga hösten. 

Högsta önskan just nu?
Ett lugnt och skönt jullov med snö så jag kan åka skidor. Längtar så jag går av snart!

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
 Ganska mycket förhoppningsvis. Nytt jobb. Nytt tänk. Kanske nya matvanor.

Etiketter:

4 kommentarer:

Anonymous Snorkkis sa...

Ett tufft år som du verkar ha bemästrat mer än väl. Grattis till det nya jobbet - och 2015 tycker jag du ska få mer sömn och mindre sjukdomar.

27 december 2014 kl. 05:59  
Blogger Kevlarsjäl sa...

Åh Malin! Här följer man varandra via blogg och sociala medier men inte sjutton fattar man ändå mer än en bråkdel vad som pågår i andras liv. Först nu när jag läser detta förstår jag hur tufft du haft det. Och som du kämpat. Skriver under på 2014 som ett tufft år, ett riktigt skitår. Nu håller jag tummarna hårt att 2015 bjuder oss båda på något helt annat! Stor kram

30 december 2014 kl. 10:49  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Tack tack! Det hoppas jag också! Gott nytt år och hoppas du får ett härligt 2015!

31 december 2014 kl. 12:59  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Stor kram tillbaka Emma! Man kan bara blicka framåt och hoppas på att 2015 blir kanon! Visst är det så att bara en del syns på nätet, och man väljer ju själv vad. Så inte kan man förstå allt bara genom det :-) Hoppas hoppas verkligen att det blir uppåtgående kurva för dig också snart snart snart! Kram och gott nytt år!

31 december 2014 kl. 13:01  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida